ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Επιμορφώσεις

 

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ
από φίλαθλοι... αθλητές και φίλοι!
πρόγραμμα κοινωνικού αθλητισμού και ευαισθητοποίησης

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

- Ο Αθλητισμός είναι από τις θαυμαστές δραστηριότητες του ανθρώπινου πολιτισμού, όπως είναι η Τέχνη και η Επιστήμη.

- Είναι ένα ιδεώδες, που αναδεικνύει τον ¶νθρωπο, πηγάζοντας από την αρετή, τη σύνεση, την ειρήνη, την ευγένεια, την ομοψυχία, του αλτρουισμού, της ανιδιοτέλειας.

- Ο Αθλητισμός συνδέεται με αξίες και απορρίπτει απαξίες όπως ο φανατισμός, η αντιπαλότητα, η ιδιοτέλεια, ο διχασμός, ακόμη, ο φθόνος, η αντιδικία, η κατηγορία και βέβαια η βία.

- Με τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να συνυπάρχει ο αθλητικός πολιτισμός • καμία κοινωνία δεν μπορεί να απολαύσει, έτσι, την αθλητική κουλτούρα.

- Κάθε κοινωνία όμως, έχει τη δυνατότητα της εκπαίδευσης στον αθλητισμό. Ειδικά η σχολική ζωή με τις δραστηριότητές της είναι πεδίο ανάπτυξης του αθλητικού ιδεώδους. Ακολουθούν δέκα προτάσεις-στόχοι σχολικών δραστηριοτήτων «Κοινωνικού Αθλητισμού», στα πλαίσια ενός «Κοινωνικού Σχολείου».

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

- Ανακαλύπτουμε τη Φιλία μέσα από τον Αθλητισμό: Συζητάμε για το βίωμα της γνωριμίας, της φιλίας και της αλληλοεκτίμησης μέσα από τις καθημερινές αθλητικές μας δραστηριότητες.

- Γνωρίζουμε την Επικοινωνία με τον Αθλητισμό: Παρατηρούμε τους τρόπους που ο αθλητισμός ενισχύει την αλληλογνωριμία, τη συνάντηση, την επικοινωνία κοινωνικών ομάδων, εθνών και ηπείρων.

- Εξασκούμε την Ομαδικότητα: Στις αθλητικές μας δραστηριότητες φροντίζουμε ώστε οι ομάδες μας να συνεργάζονται συζητώντας και κατανοώντας ο ένας τις δυνατότητες του άλλου.

- Εντοπίζουμε θέματα που θέλουμε να βελτιώσουμε: Σημειώνουμε περιπτώσεις όπου σε αθλητικές δραστηριότητες οι κοινωνίες υπέφεραν από αποτρόπαιες δραστηριότητες και εντοπίζουμε πως θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.

- Μαθαίνουμε την «κοινωνική» ιστορία του αθλητισμού: Εντοπίζουμε ιστορικά γεγονότα όπου ο αθλητισμός επέδρασε στις κοινωνικές σχέσεις ατόμων και ομάδων ή που τόνωσε το ομαδικό αίσθημα και συμπληρώνουμε τρόπους που τα γεγονότα αυτά μας διδάσκουν για το παρόν και το μέλλον.

- Κατανοούμε τα κοινωνικά οφέλη της διαφορετικότητας: Συζητούμε περιπτώσεις χαρισματικών ανθρώπων και ομάδων με ειδικές δυνατότητες και δεξιότητες που ενίσχυσαν μέσα από αθλητικές επιδόσεις την ομαδικότητα, την αποδοχή και την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων.

- Εμπνεόμαστε για τις δικές μας αθλητικές δραστηριότητες: Οργανώνουμε αθλητικές δραστηριότητες σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες της κοινότητάς μας. Διαμορφώνουμε τους όρους του συναγωνισμού ώστε να απολαμβάνουν όλοι την άμιλλα και την χαρά της προσπάθειας.

- Διαμορφώνουμε στάσεις που «ομορφαίνουν τη ζωή μας»: Τι πιστεύει κάποιος όταν αγνοεί το αθλητικό ιδεώδες, την ιστορική και ανθρώπινη πορεία του αθλητισμού; Πως διαμορφώνουμε την καθημερινότητά μας όταν έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας για θέματα αθλητισμού;

- Συνδέουμε τον Αθλητισμό με τον Πολιτισμό: Συνδέεται η αθλητική δραστηριότητα μιας ομάδας, μιας κοινωνίας, μιας συλλογικότητας, με τον πολιτισμό της; Συνδέεται η ποιότητα της δραστηριότητας αυτής με την ποιότητα του πολιτισμού; Πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις παρατηρήσεις μας για την ποιότητα του δικού μας πολιτισμού;

- Εξασκούμε την παρατηρητικότητά μας ως «φίλαθλοι, ως αθλητές και ως… φίλοι»: Τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε για ποιοτικότερες αθλητικές δραστηριότητες, για ιδέες που βελτιώνουν την ομαδική μας ζωή, σε διάφορες στιγμές της καθημερινότητας τώρα και στο μέλλον;

Κατεβάστε το φυλλάδιο σε pdf εδώ

 

 

 

hit counter joomla

 
 Θεάσεις από 09/2014


© 2014-2016
| Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας | Σχολικές Δραστηριότητες |